مزایای تحصیل آنلاین رشته علوم کامپیوتر

دسته بندی: لم اپلای

2021/04/27


تحصیل آنلاین رشته علوم کامپیوتر

تحصیل آنلاین در رشته علوم کامپیوتر بسیار خوب و شیک به نظر می رسد، اما برای شروع به تحصیل در این رشته به چه مواردی نیاز دارید؟

در این مقاله، رایج ترین نیازها و تجهیزات مورد نیاز برای اطمینان از داشتن یک تجربه عالی برای تحصیل آنلاین در این رشته را بررسی خواهیم کرد.

همه ی دوره های IT در مورد کامپیوتر ها، شبکه ها و نرم افزار است. بنابراین کاملا منطقی است که شما می توانید مدرک علوم کامپیوتر را به صورت آنلاین بخوانید. خواه به دنبال کارشناسی یا کارشناسی ارشد در این رشته باشید، دانشگاه ها و کالج های بسیاری در سراسر جهان دوره های بی شماری را به زبان انگلیسی و به صورت آنلاین ارائه می دهند.

 

برنامه زمانی قابل انعطاف

مزیت اصلی تحصیل در رشته علوم کامپیوتر به صورت آنلاین، آزادی تعیین برنامه زمانی شماست. شما ممکن است یک کار نیمه وقت یا تمام وقت داشته باشید یا وظایف دیگری را داشته باشید که باید آنها را انجام بدهید. با دوره های آنلاین، مشکلی در برنامه زمانی شما ایجاد نمی شود. در حالی که این انعطاف پذیری را دارید، به خاطر داشته باشید که تکالیف و امتحانات شما هم ددلاین مشخصی دارند و شما باید آنها را رعایت کنید.

 

هزینه های تحصیل

یکی دیگر از راحتی های تحصیل آنلاین در رشته علوم کامپیوتر، امکان تحصیل در خانه است. می توانید به راحتی در هر کجا به کلاس ها دسترسی داشته باشید و همچنین در هزینه هایی که برای انتقال به کشور دیگری باید تأمین کنید، پس انداز خواهید کرد، مانند یافتن محل اقامت، حمل و نقل و غیره. گرچه هزینه مدرک آنلاین علوم کامپیوتر معمولاً کمتر از مدارک دیگر است، اما باز هم می توانند گران باشند و در کل مبلغی بین 15000 تا 80،000 دلار می تواند باشد. در اینجا مثالی از تفاوت هزینه ذکر شده است: یک دانشجوی دانشگاه ایالتی فلوریدا برای دوره کارشناسی آنلاین در رشته کامپیوتر در حدود 15،500 دلار پرداخت می کند. در همین حال، یک دانشجوی علوم کامپیوتر در دانشگاه ایالتی فلوریدا، تقریباً 10،000 دلار بیشتر برای شهریه و هزینه های بیش از چهار سال، حتی بدون محاسبه اتاق و غذا، پرداخت می کند. برای بسیاری از مدارس، شهریه برای دانشجویان دوره های آنلاین که در این ایالت زندگی می کنند، می تواند به میزان قابل توجهی کمتر باشد. به عنوان مثال، دانشگاه فلوریدا از دانشجوی آنلاین غیر بومی 50 هزار دلار شهریه بیشتر از فردی که در فلوریدا زندگی می کند، می گیرد. با این وجود سایر کالج ها فارغ از اقامت دانشجو، شهریه مشابهی را دریافت می کنند.

 

ضبط کلاس های درسی

یکی از مزایای دیگر مطالعات آنلاین که اغلب نادیده گرفته می شود، توانایی گوش دادن مجدد به کلاس است. مفاهیم آموزش داده شده در رشته علوم کامپیوتر می تواند دشوار باشد. ممکن است بلافاصله آنها را درک نکنید، و به همین دلیل داشتن توانایی پخش مجدد یک کلاس به تعداد دلخواه شما یک نکته بسیار عالی است. اگر از قبل طرفدار کتاب های صوتی هستید، احتمال اینکه کلاس های آنلاین را دوست داشته باشید زیاد است. حتی می توانید هنگام مسافرت یا زمانی که در راه هستید نیز به آنها گوش دهید. یک بار دیگر، همه اینها به لطف فناوری امکان پذیر است.

 

تجهیزات مناسب برای تحصیل در این رشته

بدیهی است که حداقل وسیله ای که لازم دارید یک کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ و یک اتصال اینترنتی پایدار است که از زوم، اسکایپ یا سایر برنامه های کنفرانس آنلاین پشتیبانی می کند. بسته به محتوای دوره و قدرت پردازشی که برای اجرای هر نرم افزار نیاز دارید، ممکن است مجبور شوید یک کامپیوتر شخصی گران قیمت تهیه کنید.

این امر معمولاً برای رشته هایی است که با مقدار زیادی داده، که به پردازش زیادی نیاز دارند سر و کار دارند، مانند مطالعات Big Data. به هر حال حداقل نیازهای سخت افزاری شما باید در الزامات اپلیکیشن توسط دانشگاه ذکر شود. اگر ذکر نشده بود، حتما با دانشگاه تماس بگیرید و جزئیات بیشتری را از آنها در این مورد بخواهید.

 

مدرک مرتبط علوم کامپیوتر

به طور کلی، شما نمی توانید برای کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر بدون داشتن مدرک کارشناسی حداقل مرتبط اقدام کنید. بسته به مقطع کارشناسی ارشد که می خواهید برای آن اقدام کنید، ممکن است دوره های پیش نیازی وجود داشته باشند که باید آنها را بگذرانید. اگر مدرک کارشناسی شما آن دوره ها را شامل نمی شود، ممکن است مجبور شوید برای پر کردن خلاءها یک مدرک pre-Master بگیرید.

نمونه هایی از پیش نیاز ها و دوره های درسی مورد نیاز برای ورود به کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر عبارتند از:

  • مقدمه ای بر برنامه نویسی
  • الگوریتم ها
  • معماری کامپیوتر
  • اصول سیستم های کامپیوتری

 

نمرات آزمون GRE

ممکن است مجبور شوید به عنوان بخشی از الزامات اپلیکیشن خود، یک آزمون GRE را انجام دهید. در طول پندمی COVID-19، ممکن است دانشگاه از الزام به دارا بودن نمره GRE در اپلیکیشن شما چشم پوشی کند. در این مورد مطمئن شوید و در مورد روند درخواست و اپلیکیشن با دانشگاه مشورت کنید.

معمولا اپلیکیشن های دوره های کارشناسی ارشد برای آزمون GRE حداقل نمره مورد نیازی ذکر نمی کنند، اما نمره بالاتر می تواند شما را از سایر متقاضیان متمایز کند.

 

اثبات مهارت کافی در زبان انگلیسی

شما باید اثبات کنید که سطح انگلیسی لازم را برای شرکت در دوره های آنلاین رشته علوم کامپیوتر دارید. محبوب ترین آزمون های زبان انگلیسی پذیرفته شده توسط دانشگاه ها شامل TOEFL ، IELTS و PTE Academic هستند.

برای قبولی در دوره کارشناسی ارشد، بسته به دانشگاه و نوع پروگرم انتخابی شما، معمولاً باید نمرات آزمون انگلیسی زیر یا بیشتر از آن را کسب کنید:

  • تافل: 86
  • آیلتس: 6.5
  • PTE Academic: بین 59 تا 64

 

مدارک اضافی

بسته به دوره ای که قصد دارید برای آن درخواست دهید، ممکن است لازم باشد مدارک دیگری از جمله موارد زیر را ارائه دهید:

  • مدارک و سوابق تحصیلات قبلی به همراه ریزنمرات
  • CV آکادمیک
  • یک یا چند نامه توصیه نامه
  • انگیزه نامه شخصی
  • اپلیکیشن فی پرداخت شده (در صورت لزوم)

 

نرم افزار های مجاز

ممکن است برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر شما ملزم به داشتن برخی از نرم افزارهای مجاز برای تکالیف یا دوره های خود باشید. اکثر کلاس ها به نرم افزار رایگان متکی هستند و یا امکان دسترسی به محیط های شبیه سازی شده را دارند، اما ممکن است مجبور باشید برخی از نرم افزارها را بخرید تا بتوانید تکالیف خود را انجام دهید یا یادگیری عملی بیشتری انجام دهید.

 

چشم انداز شغلی و حقوق

چشم انداز شغلی افرادی که دارای مدرک علوم کامپیوتر هستند عالی است و حقوق آنها معمولاً زیاد است. از سال 2018 تا 2028، BLS پیش بینی می کند که اشتغال در حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات 12 درصد رشد کند و در نتیجه حدود 546200 شغل جدید ایجاد شود. میانگین حقوق برای مشاغل کامپیوتری و فناوری اطلاعات تا ماه مه 2018 ، 86320 دلار بود. بسیاری از مشاغل علوم کامپیوتر در فهرست 100 شغل برتر اخبار ایالات متحده قرار دارند. در حقیقت، توسعه دهندگان نرم افزار به دلیل تعداد بالای مشاغل پیش بینی شده و متوسط ​​حقوق بالا و سایر عوامل، رتبه شماره 1 در رتبه بندی است. معماران شبکه های کامپیوتری و تحلیل گران امنیت اطلاعات - سایر نقش هایی که برای فارغ التحصیلان آنلاین علوم کامپیوتر باز است - نیز در 100 شغل برتر معرفی شده اند.

 

 

دریافت مدرک آنلاین علوم کامپیوتر چه مدت طول می کشد؟

برای تکمیل دوره آنلاین علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی معمولاً 120 کردیت لازم است. طبق یک برنامه سنتی با پنج کلاس در هر ترم، این معمولاً به معنای چهار سال است. اما ممکن است در هر ترم دوره های آنلاین متفاوتی را بگذرانید یا در کل سال در کلاس ها ثبت نام کنید. برخی از برنامه ها مسیر های شتاب دهنده ای را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد در زمان کمتری فارغ التحصیل شوید. اگر در حال جابجایی از مدرسه دیگری هستید، برخی از برنامه ها کردیت های نقل و انتقالات را برای شرایط عمومی تحصیل نیز می پذیرند، و این می تواند زمان اتمام دوره آنلاین را کوتاه کند.

 

آیا می توان یک مدرک نیمه وقت آنلاین علوم کامپیوتر کسب کرد؟

توانایی گذراندن مدرک نیمه وقت یکی از بزرگترین مزایای یک برنامه آنلاین علوم کامپیوتر نسبت به یک برنامه سنتی است. یک برنامه مدرک آنلاین ممکن است به شما اجازه دسترسی به مطالب دوره را طبق برنامه خودتان بدهد، که کمک بزرگی برای افرادی است که مشغول کار، فرزندپروری یا غیر از این هستند که فقط یک مدرک آنلاین را در زندگی پرمشغله خود قرار می دهند. طبق گزارش سال 2017 وزارت آموزش و پرورش کشور امریکا، بیش از 60٪ دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت نیمه وقت یا تمام وقت کار می کنند. همان گزارش نشان داد که 28٪ از دانشجویان دوره کارشناسی حداقل یک فرد وابسته دارند. با سخت کوشی و مدیریت زمان مناسب، تکمیل مدرک آنلاین علوم کامپیوتر بصورت نیمه وقت امکان پذیر است. بعلاوه، ارزشش را دارد: بر اساس مطالعه سال 2018 از مرکز آموزش و نیروی کار دانشگاه جورج تاون، گرفتن مدرک کارشناسی هنوز مطمئن ترین راه برای پیدا کردن یک شغل خوب است.

بنابراین، به نظر شما آیا تحصیل در دوره کارشناسی ارشد آنلاین در علوم کامپیوتر ارزش وقت و هزینه شما را دارد؟ در هر حال شما باید از برنامه مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید، پیدا کردن یک مدرک مقرون به صرفه صدمه ای نمی زند.


دیدگاه کاربران